FAQ
Veel gestelde vragen over bootramen
- Mijn schuifraam schuift niet meer/moeizaam
- Het raamloop (het viltachtige rubber waar het glas door heen schuift) van uw schuifraam kan versleten zijn. Voor al onze Hora ramen, ongeacht de leeftijd van uw raam, hebben wij dit raamloop uit voorraad leverbaar.
- Hoe moeten wij mallen maken?
- Op onze website vindt u een beschrijving van het maken van de mallen. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen. Als u liever heeft dat wij de mallen voor u maken, dan komen wij daarvoor graag bij u langs.
- Eén van mijn bootruiten is gebroken, wat te doen?
- Met het nummer van het raam dat u op de binnenzijde van het aluminium profiel in het midden bovenin vindt, kunnen wij de gegevens over het betreffende raam terug vinden. Als het raam niet ouder is dan 35 jaar, dan hebben wij over het algemeen de glasmal van de betreffende ruit nog in ons archief beschikbaar. Hiermee kunnen wij de ruit opnieuw bestellen. U kunt het raam (met eventuele noodvoorziening) zo lang mogelijk in uw schip laten zitten, wij informeren u zodra de nieuwe ruit in huis is. In onze werkplaats in Leusden en in sommige gevallen op locatie, hebben wij alle faciliteiten om uw raam van nieuw glas te voorzien.
Stel uw vraag
Mogelijkheden maatwerk bespreken
Scheepsraam / scheepsdeur laten maken?
Plan een bezichtiging bij u aan boord
Of kom kijken in onze fabriek
Op uw gewenste locatie wensen & oplossingen bespreken, vrijblijvend